Nieuws

Hoo klook wark ie?

Hoo klook wark ie?
3
min

Hoe goed ben jij bereikbaar tijdens carnaval?

De Carnavalstijd breekt weer aan! In deze week van feest en plezier betekent dat voor veel van onze klanten een wijziging in de openingstijden. Heeft jouw organisatie aangepaste openingstijden tijdens deze periode, een wat lagere bezettingsgraad of ben je zelfs helemaal afwezig? Zorg er dan voor dat je organisatie goed bereikbaar is! Het hebben van een goede bereikbaarheid draagt namelijk bij aan de klanttevredenheid. Je kent het wel; niets is vervelender om meerdere keren te bellen en lang te wachten, zonder dat er wordt opgenomen. Probeer je het later nog eens of ga je naar de concurrent? Wij geven je een aantal tips die ervoor zorgen dat jij of je werknemers onbezorgd Carnaval kunnen vieren terwijl je klanten nog steeds de service krijgen die ze verdienen.

Tip 1: Ga klantgericht te werk en zorg voor een alternatieve belroute

Denk na over hoe het ‘belplan’ is ingericht en welke callflow je wilt realiseren. Binnen je organisatie zijn er veel telefoonnummers in omloop. Te denken aan vaste nummers, mobiele nummers en veel bedrijven hebben ook nog eens een ‘hoofdnummer’. Maar wat als een van je medewerkers vrij is? Krijgt de klant dan een voicemail en zit deze voor enkele dagen verlegen om een antwoord? Check dus goed je bezetting en zorg ervoor dat klanten worden doorverbonden en te woord gestaan.

Tip 2: Zorg voor een afwezigheidsmelding

Mocht je verlegen zitten in je personeelsbezetting dan is er altijd nog de mogelijkheid om een afwezigheidsassistent in te stellen. Veel mensen maken hiervan gebruik tijdens hun vakantie of zakenreis. Op deze manier houd je jouw klanten op de hoogte en weet je hun verwachtingen efficiënt te beheren. Probeer op te vallen met je afwezigheidsassistent, humor kan nooit kwaad!

Tip 3: Wie gaat je Social Media bijhouden?

Goed dat jij gaat genieten van de Carnavalstijd, maar wie gaat je Social Media kanalen bijhouden? Je kunt dit onderbrengen bij professionele partijen die je een flinke duit kosten. Of je zorgt er zelf voor dat alles gewoon doorloopt. Je kunt namelijk zelf content creëren, plannen en publiceren. Je hoeft hiervoor niet aanwezig te zijn op kantoor. Zo lijkt het ‘business as usual’ en kan jij onbezorgd genieten van het carnavalsweekend.

Tip 4: Laat je adviseren door een expert op het gebied van zakelijke telefonie!

Een van de belangrijkste tips die ik kan geven is; laat je adviseren! Niet enkel en alleen tijdens carnaval maar gebruik de expertise van je leverancier om je dagelijkse telecommunicatie inzichtelijk te maken. Waar zitten binnen het proces de knelpunten en hoe kunnen we deze het hoofd bieden? Ga bij jezelf eens na wanneer je voor het laatst gemeten hebt hoe het staat met de bereikbaarheid van je organisatie. Durf je hier géén volmondig ja op te zeggen? Dan denken wij graag met je mee om betere beslissingen te maken op het gebied van zakelijke telefonie. Dus; tijd voor een kop koffie?

Wij van Contict wensen iedereen een plezierige carnavalsperiode toe!

 

Contict
Geschreven door
Contict

Hoe wil jij bereikbaar zijn?

Iedereen heeft andere behoeftes als het gaat om het optimaliseren van bedrijfsprocessen, maar ook op de manier dat medewerkers graag willen werken. Laten we samen op zoek gaan naar een oplossing die past bij jouw organisatie. Je kunt gemakkelijk een afspraak maken of bellen met ons via de knop hiernaast.

Marcel Tijink

Marcel Tijink

Accountmanager