Een groot aantal organisaties in de zakelijke dienstverlening maakt nog gebruik van ICT-systemen die tien jaar geleden modern waren. Maar wat toen modern was, is dat nu niet meer. Medewerkers verwachten ICT die bij de tijd is. Vooral medewerkers die al een paar stappen verder zijn. Millennials en de generaties daarboven staan erom bekend nieuwe (digitale) technologieën te omarmen. En omdat zij vanaf 2025 maar liefst 75% van jouw personeelsbestand beslaan, is het nu tijd voor innovatie! Want wanneer werkprocessen en ICT-ondersteuning geen goede aansluiting vinden wordt jouw organisatie minder interessant. Voor medewerkers, maar natuurlijk ook voor klanten.
Een moderne en digitale werkplek is er eentje die op elk type apparaat, altijd en overal beschikbaar is. Daardoor kunnen medewerkers altijd en overal aan het werk. En deze werkplek biedt ook kansen voor je medewerkers. Ze gaan namelijk beter samenwerken, beter met elkaar communiceren en beter gebruik maken van alle productiviteitsoplossingen. Kortom, een gevarieerde toolkit aan apps en services die jou n je collega’s gaan helpen het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie. Wil je weten welke ICT-oplossingen je daarbij kunnen helpen?
Je leest het in deze smartpaper!
Het uitbesteden van ICT is in de zakelijke dienstverlening een breed geaccepteerd fenomeen. Onderzoek van Quint Wellington Redwoord onderstreept dat de voornaamste redenen om ICT uit te besteden zijn: focus houden op de kernactiviteiten (63%), een kwalitatief betere dienstverlening (53%) en kostenreductie (49%). Het ICT-vak is bovendien zo gespecialiseerd en geavanceerd dat het niet iets is dat je er ‘zomaar’ even bij doet.
Ook is ICT elke dag aan verandering onderhevig. Om al die redenen brengen bedrijven hun ICT onder bij een gespecialiseerd ICT-partner die dit op een efficiënte en kwalitatief hoogstaande manier uitvoert. Dit is ook voor jouw organisatie het overwegen waard, omdat jullie je zo weer kunnen concentreren op datgeen waar jullie echt goed in zijn.
De cloud voor de zakelijke dienstverlening
Er zijn diverse Cloud oplossingen waarvan je gebruik kunt maken. De vraag is: welke variant is geschikt voor jouw organisatie? En hoe waarborg je de veiligheid? Binnen de Contict Cloud kunnen wij het stukje maatwerk aanbrengen waarnaar jij op zoek bent! Wij implementeren alle voor jouw organisatie belangrijke bedrijfsapplicaties binnen de nieuwe Cloud omgeving, deze sluit helemaal aan op jullie wensen en behoeften. Werken zoals jij dat wilt, waar jij dat wilt. Wij bieden onze Cloud Enterprise dienst aan vanuit twee zeer goed beveiligde datacenters. Door de Contict Cloud kunnen medewerkers, jouw collega’s dus, altijd en overal werken. Ze hebben daarbij altijd alle gewenste data en applicaties tot hun beschikking, die uiteraard goed beveiligd zijn. Contict is namelijk in het bezit van een ISO27001-certificering. Informatiebeveiliging staat bij ons, net als bij jou, hoog in het vaandel. Rest één van de meest belangrijke vragen: van welke voordelen gaat jouw organisatie profiteren?
Beschikbaarheid van informatie
Door slimme technologie zorgen wij voor een verminderde downtime, met als positief gevolg dat jij en jouw collega’s altijd bij informatie kunnen. Daarnaast is een Cloud-oplossing vele malen sneller en goedkoper te upgraden. Groeit jouw organisatie in formaat? Dan groeit de Cloud mee.
Verhoogde productiviteit
Jij wilt toch ook de vruchten plukken van de cloud? Want wanneer jij je collega’s in staat stelt om effectiever samen te werken zorg je ervoor dat de output hoger wordt. Onderweg naar een klant nog even de laatste informatie checken, die ene offerte nog wat scherper insteken of schakelen met je collega op kantoor om het voorstel door te nemen. Jij gaat je tijd zo effectief mogelijk gebruiken en kunt daardoor jouw klanten beter bedienen. Het biedt medewerkers flexibiliteit als je ze de vrijheid geeft om op elke locatie en via elk device te werken zoals zij dat graag willen
.
Uit onderzoek van Dimensional Research onder driehonderd IT-professionals blijkt dat 97% effectiever en productiever werkt wanneer er overal en altijd toegang is tot gegevens en bedrijfstoepassingen. Bied ook jouw medewerkers deze mogelijkheid en geef je organisatie die boost in productiviteit.
Mobiliteit & synchronisatie
Mobiliteit is één van de meest belangrijke voordelen die het werken in de cloud met zich meebrengt. In de zakelijke dienstverlening zijn er veel contactmomenten met klanten buiten de muren van je eigen onderneming. Het kunnen beschikken over je bedrijfsinformatie is dan eerder noodzaak dan luxe. Stel, je staat bij een klant of relatie voor de deur en er moet last minute nog iets gewijzigd worden in het voorstel. Je collega op kantoor kan nog snel even de laatste hand aan het voorstel leggen voordat jij bij de klant naar binnen stapt. Via de cloud vindt automatische synchronisatie plaats, zodat jij op je smartphone, tablet of laptop direct de geupdate versie van het bestand hebt.
Bescherming van data
De bescherming van gegevens van jouw organisatie en die van je klanten is natuurlijk prioriteit nummer één. Niet alleen omdat de wet- en regelgeving, zoals de AVG, jouw organisatie daartoe verplicht, maar ook omdat je respectvol met de gegevens van je klanten en relaties wilt omgaan.
Binnen de zakelijke dienstverlening, de branche waarin jij actief bent, is bereikbaarheid één van de meest belangrijke onderdelen. De huidige 24/7-cultuur maakt dat het verwachtingspatroon sterk is veranderd. Klanten verwachten betere service en willen op ieder moment van de dag geholpen kunnen worden. Is jouw organisatie niet bereikbaar? Dan is het goed mogelijk dat ze die ene aanvraag of order bij je concurrent neerleggen. Zonde natuurlijk, want dit kost je omzet. Jij wil toch ook goed bereikbaar zijn? Wij hebben de oplossing: Voice over IP telefonie!
Lees hieronder welke voordelen Voice over IP telefonie jouw organisatie oplevert.
Voice over IP telefonie (Hosted VoIP) is een redelijk geaccepteerde standaard binnen de zakelijke dienstverlening. Maakt jouw organisatie hier nog geen gebruik van? Begin dan vandaag nog, want je kunt er een grote efficiëntieslag mee behalen. In tegenstelling tot een eigen telefooncentrale op locatie biedt Contict vanuit twee beveiligde datacenters een hosted telefooncentrale aan. Al jouw medewerkers kunnen zakelijk bellen via één slimme telefonie centrale in de cloud. In de praktijk bel je over een bestaand computernetwerk, zoals het internet, waardoor analoge (PTSN) of digitale telefoonlijnen (ISDN) niet langer nodig zijn. Wij zetten de voordelen voor je op een rij.
• Groeit het aantal medewerkers binnen je organisatie? Geen probleem! Met Hosted VoIP beschik je over een flexibele en vooral ook schaalbare communicatieoplossing die meegroeit of -krimpt met de grootte van je organisatie.
• Je beschikt over alle functionaliteiten zoals je gewend bent bij een PABX telefooncentrale, inclusief diverse extra mogelijkheden die je naar wens kunt inrichten. Denk bijvoorbeeld aan routeringen met openingstijden, keuzemenu’s, 24/7 bereikbaarheidsdienst, berichten inspreken met voicemail to email et cetera.
• Voor jouw organisatie is het belangrijk dat er zo efficiënt mogelijk wordt omgegaan met budgetten. Hosted VoIP resulteert in behoorlijke kostenbesparingen. De belkosten zijn lager, je hebt geen kosten voor servicecontracten meer en onderling bellen is gratis. Deze kostenbesparingen kunnen oplopen tot wel 40% van het bedrag dat je kwijt bent voor een traditionele telefooncentrale.
Wij weten dat de keuze voor een nieuwe telefonieomgeving op veel meer gebaseerd moet zijn dan alleen kosten. Gelukkig zijn er nog meer belangrijkere voordelen te noemen om over te stappen van een traditionele telefonie-omgeving naar een Hosted VoIP-oplossing. Deze oplossing kent namelijk nog veel meer slimme en effectieve functionaliteiten die jou en je collega’s helpen efficiënter te communiceren.
Flexibiliteit
Onze Hosted VoIP-oplossing is zeer schaalbaar en flexibel. Je hebt niet langer te maken met de beperkingen van een traditionele telefonieomgeving. Hosted VoIP is namelijk snel uit te breiden, te verhuizen, verkleinen of te verspreiden over meerdere vestigingen indien nodig. Hierdoor ben je met het traditionele hoofdnummer niet meer gebonden aan één locatie. Heeft jouw organisatie meerdere vestigingen? Dan kunnen je door middel van Hosted VoIP slim acteren. Kan een persoon op de ene locatie niet opnemen, omdat hij of zij in gesprek is met een klant, zakelijke partner of leverancier? Geen probleem, de telefoon staat slim doorgeschakeld naar een locatie waar iemand wel kan opnemen. Zo is er altijd iemand aanwezig om de telefoon op te nemen en de beller te woord te staan.
Beheer, onderhoud en veiligheid
Met de Hosted VoIP-oplossing van Contict staat er geen telefooncentrale op locatie. Het enige dat je nodig hebt is een goed werkende internetverbinding. Het volledige onderhoud en beheer van jouw eigen telefooncentrale wordt door ons geregeld. Jouw organisatie maakt altijd gebruik van de meest moderne technieken. Een ander voordeel: op het gebied van beveiliging nemen wij alle zorgen weg. Wij laten de telefoongesprekken via een virtual private network (VPN) verlopen. Dit is een beveiligde versleutelde verbinding tussen jouw organisatie en het internet. Om de continuïteit van onze dienstverlening te garanderen zorgen wij ervoor dat jouw telefooncentrale altijd is voorzien van de laatste updates en technologieën.
Efficiëntie en tevredenheid
Een Hosted VoIP-telefooncentrale zorgt bij iedere beller voor een hogere tevredenheid. Als organisatie kun je bijvoorbeeld je eigen keuzemenu samenstellen (ook wel een auto-attendant genoemd). De beller wordt begroet door het keuzemenu en krijgt vervolgens alle mogelijkheden gepresenteerd. Op deze manier komen bellers sneller bij de juiste persoon terecht. Dit zonder dat ze verteld wordt op te hangen en een ander nummer te bellen. Een erg gebruiksvriendelijke manier van communiceren!
Beschikt jouw organisatie over meerdere gebouwen en/of locaties? Of heb jij veel collega’s die vaak onderweg zijn of de werkdag thuis beginnen? Vraag je dan eens af hoe het gesteld is met hun bereikbaarheid. Als de collega in kwestie onderweg is naar een afspraak mag het niet zo zijn dat hij of zij niet meer bereikbaar is op het moment dat hij of zij niet op kantoor is. Immers, steeds vaker wordt er flexibel gewerkt en zijn collega’s op diverse locaties aan het werk. Dit maakt het voor hen lastiger om de vaste telefoon op te nemen. Hiervoor hebben wij de oplossing: vast-mobiel integratie.
Met een slimme vast-mobiel integratie (ook wel VaMo genoemd) laten wij de mobiele telefoons binnen jouw organisatie onderdeel uitmaken van de telefooncentrale. Simpel gezegd kunnen medewerkers hun vaste toestel opnemen met hun mobiel. Zo zijn al jouw collega’s ook goed bereikbaar buiten de muren van jullie organisatie. Door deze slimme oplossing zorgen wij ervoor dat alle medewerkers altijd bereikbaar zijn.
We werken allang niet meer op één vaste werkplek. Veel professionals in de zakelijke dienstverlening werken met mobiele devices, zowel thuis als onderweg. Erg handig, want deze technologie van vandaag de dag zorgt ervoor dat er altijd toegang is tot de benodigde bestanden en informatie. Het gaat hier echter wel om informatie die alleen voor de ogen van jouw medewerkers bestemd is.
Hoe vervelend zou het zijn als privacygevoelige informatie jouw organisatie of die van je klanten op straat terecht komt te liggen? Je krijgt al snel te maken met de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en bovendien komt de informatiebeveiliging van je organisatie onder de loep te liggen. Erg vervelende aangelegenheden waarop je niet zit te wachten. Jij en je collega’s houden liever focus op de core business.
Maar natuurlijk is het altijd mogelijk dat iemand zijn telefoon kwijt raakt of dat een device wordt gestolen – met alle gevolgen van dien.
Door middel van mobile device management (MDM) nemen wij deze zorgen volledig voor je weg en loop jij geen enkel risico.
Onze softwaretool beheert en beveiligt de mobiele devices van alle collega’s binnen je organisatie. Denk aan functionaliteiten als:
-blokkeren en wissen op afstand;
-gecentraliseerd beheer van alle mobiele apparaten;
-configuratie van instellingen;
-beveiligen door middel van rollen en functies die de toegang tot het -ICT-netwerk controleren;
-beschermen van vertrouwelijke gegevens;
-toestelfuncties per gebruiker aan- of uitzetten;
-support op afstand.
Het komt bovendien vaak voor dat medewerkers één mobiel toestel zowel zakelijk als privé gebruiken, namelijk met een bring-your-own-device regeling (ook wel bekend als BYOD). Ook hierbij is MDM de uitkomst, door werk en privé op mobiele devices te scheiden. Kortom, er zijn verschillende zaken die MDM onmisbaar maken.
Anno 2021 zijn er diverse slimme ICT oplossingen die jouw organisatie in de zakelijke dienstverlening helpen om efficiënter te werken. Het aanbod is soms groter dan de vraag en daarom hebben wij in deze smartpaper een selectie gemaakt van de oplossingen waarvan wij denken dat ze voor jou een wezenlijk verschil kunnen maken.
Door onze jarenlange expertise op het gebied van ICT in de zakelijke dienstverlening herkennen wij veelvoorkomende problemen en knelpunten. Natuurlijk is het erg belangrijk om een goede analyse te maken van de huidige situatie binnen jouw organisatie. Zo kunnen wij alle slimme functionaliteiten goed laten aansluiten op de specifieke wensen en behoeften, want pas dan kunnen wij je écht helpen met het realiseren van je ideale werkdag. Wil jij weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie of om eens geheel vrijblijvend kennis te maken.
Bel: 0541 74 51 50 of mail: j.bonnes@contict.nl
Nog niet op zoek naar een nieuwe baan? Maar spreekt Contict of een van onze vacatures je aan? Dat snappen we helemaal!
Komt eerst vrijblijvend een kop koffie drinken en leer onze organisatie en de mensen kennen. Laat hiernaast je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op. De koffie staat voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
Michelle (HR adviseur)