De afgelopen jaren is Hosted Voice bezig aan een opmars in Nederland. De traditionele telefooncentrales maken plaats voor moderne communicatie oplossingen. In de afgelopen twee jaar is het gebruik hiervan toegenomen van 34% naar 46% (Smart Profile, 2019). Op dit moment maakt nog zo’n 40% van de Nederlandse bedrijven gebruik van traditionele PBX-systemen. Reden hiervoor is dat traditionele telefooncentrales een lange levensduur kennen en vaak helemaal afgeschreven worden alvorens over wordt gegaan op vervanging. Voor de aankomende jaren is de verwachting dat steeds meer bedrijven over gaan op het betere alternatief, namelijk Hosted Voice.
Bereikbaarheid op maat
Hosted Voice is met name in het MKB een erg populaire oplossing. Een markt waarin wij al sinds jaar en dag zeer actief zijn. De groei van deze oplossingen en de populariteit ervan zijn onder meer toe te schrijven aan de snelle adoptie onder gebruikers. Daarnaast is het belangrijk dat er samen met de klant gekeken wordt naar een slimme en efficiënte manier van communiceren. Wat inhoud dat we verder kijken dan alleen bellen en gebeld worden. Het leveren van een stukje maatwerk maakt dat een groeiend aantal klanten kiest voor onze Hosted Voice oplossingen. Uit onderzoek van Smart Profile omtrent het marktaandeel van Hosted Voice in Nederland is gebleken dat wij als Contict keurig presteren tussen Nederlands grootste providers.